Villkor och information
Företagsinformation
Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:
Butik Hemma
Furuvägen 2
231 76 Beddingestrand
Organisationsnummer: 559152-6172
Telefonnummer: 0733-759616 (vard kl. 10-17)
E-postadress: info@butikhemma.se
Betalning och priser
Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.
Vi erbjuder följande betalsätt: Klarna
Klarna gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning. Allt är lika säkert.
Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ.
Minimum inköp
Minimum inköp per order 140 kr.
Leveranser och returer
Vi erbjuder följande leveransmetoder: DHL Service Point.
Leverans sker till närmaste DHL utlämningsställe.
Leverans
För närvarande, levererar vi endast inom Sverige. Fraktpris 89 SEK för orderar under 600 kr. För ordrar över 600 SEK fraktfritt.
Leverans inom 3-5 arbetsdagar till närmsta utlämningsställe. I december under julhandeln, kan det ta längre tid. Paketet aviseras via e-post eller SMS.
Hemleverans kostar 298 kr.
Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt. Om inget anges gäller 3-5 arbetsdagars leveranstid. Om en artikel har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
Ej uthämtade paket debiteras med 250 kr.
Skada
Butik Unik ansvarar ej för skada som orsakas av transportföretaget. Vid synlig transportskada måste kunden anmäla detta direkt till utlämningsstället. Reklamation skall anmälas till transportföretaget inom 2 dagar för att kräva ersättning. Reklamation som beror på transportföretaget, skall transportföretaget stå för.
Ta bilder på godset och förpackningen, så att det framgår hur det var packat. Kontakta DHL kundservice på tel: 0771-345 345.
Returer
Returer sker på din egen bekostnad utom om artikeln är defekt eller om vi har packat fel.
Returfraktsedel kan beställas av oss och kostar 89 kr. Returer skall skickas till Företaget direkt (Butik Unik, Furuvägen 2, 23176 Beddingestrand).
Varor som skickas till utlämningsställe kan vi tyvärr inte hämtas ut.
så snart vi fått varan/varorna i retur i oskadat skick, krediterar vi varorna minus kostnaden för returfraktsedeln.
14 dagars öppet köp
Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning (eller större del av) meddela oss. Artikeln ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalkartong.
Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.
Återbetalning
Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.
Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/
Integritetspolicy
När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.
GDPR
Vi sparar följande persondata om våra kunder:
Kunder: Förnamn, Efternamn, Företag/organisation, E-post, Person-/org.nr, Momsnummer, Adress, Postnummer, Ort, Land, Telefonnummer.
Beställningar: ip-adress, E-post, , Person-/orgnr, Momsnummer, Adress, Företag, Förnamn, Efternamn, Adress, Postnummer, Ort, Telefonnummer.
Som kund kan du när som helst begära utdrag, ändring eller radering av dessa uppgifter.”